søndag 28. november 2010

Hvordan bruke ull som hjelpemiddel i frisørfaget.

Ferdig frisyre med hjelpemiddel i ull.

Her er håret delt inn i fragmenter, og alt bak er festet i en hale.

Jeg har  her rullet den firkantede formen som en pølse, og festet den rundt halen ved hjelp av hårnåler.
Her bygger jeg frisyren rundt ullproduktet.

Her jobber jeg pase for pase. Og frisyren blir til.

Her har jeg fått en fin høyde på frisyren, og hjelpemiddelet er ikke lenger synlig.

Ferdig frisyre.

 Her skal jeg vise en annen frisyre ,hvor jeg også bruker det frikantede flate formen, ( se de ulike hjelpemiddel på innlegget: ulike hjelpemiddel)




Her har jeg tupert håret, for å lage et feste til ullproduktet.


Her har jeg brettet den flate formen til ønsket form, og festet med hårnåler.





Her bygger jeg frisyren rundt hjelpemiddelet.



Fin høyde på frisyren, Dette hjelpemiddelet gir mange muligheter når det gjelder frisyrevalg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar